Sinds kort is het mogelijk om in Google Analytics data uit Webmasters Tools te integreren. Rapporten voor zoekmachine optimalisatie geven je zo snel inzicht in de prestaties van je website. Het grote voordeel van de integratie is dat je door de filters en visuele mogelijkheden van Google Analytics veel dieper de resultaten uit Webmasters Tools kan analyseren.
Interpreteer de data
Google Analytics en Webmasters Tools kunnen dus (deels) geintegreerd worden. Als je beide accounts met elkaar gekoppeld heb, dan zijn de resultaten te vinden in Google Abalytics via de sectie Verkeersbronnen…..
….nu eenvoudig de volgende rapporten terugzien:
- Zoekopdrachten: impressies, clicks, positie, CTR (top 1000 dagelijkse zoekopdrachten)
- Bestemmingspagina’s: impressies, clicks, positie, CTR (top 1000 dagelijkse bereikte pagina’s)
- Geografische herkomst: impressies, clicks en CTR per land
Hoe moet je Google Analytics en Webmasters Tools intergreren? In Google Analytics wordt dit aangegeven.
Via deze inzichten naar betere ROI
Deze zoekmachineoptimalisatie-rapporten bieden tevens de mogelijkheid van geavanceerde filters en visuale weergaves van data. Je analyses kun je dus behoorlijk ver doorvoeren, om zo interessante inzichten over de prestaties van je site te verkrijgen. In Webmaster Tools alleen zou dat niet op deze wijze kunnen, dus tel (voorzichtig) uit je winst.
Als je nu met deze ‘extra inzichten’ weer effectiever aan je ROI kunt werken, heeft de koppeling van deze tools voor jou in ieder geval z’n waarde bewezen. Succes!
Related Posts
Hoe koppelt u Google Analytics aan Google Adwords?
Google Analytics is de zakelijke webanalyse oplossing die u als website beheerder het juiste inzicht verschaft in uw websiteverkeer en marketingeffectiviteit. Krachtige, flexibele en gemakkelijk te...
Verschil tussen kliks en visits
Waarom komt het aantal kliks uit mijn banner-campagne niet overeen met het aantal gemeten visits in mijn Google Analytics interface? Deze vraag komt vaak voor binnen onze branche.. Om het verschil aan te...