Google Analytics is de zakelijke webanalyse oplossing die u als website beheerder het juiste inzicht verschaft in uw websiteverkeer en marketingeffectiviteit. Krachtige, flexibele en gemakkelijk te gebruiken functies stellen u in staat om uw verkeersgegevens op geheel nieuwe wijze weer te geven en te analyseren. U bent met Google Analytics beter voorbereid om advertenties te schrijven die beter getarget zijn. Dit om uw marketinginitiatieven te versterken en websites te maken die meer opleveren. Met Adwords kunt u adverteren op Google met uw bedrijf. Maar nu is echter de vraag hoe u deze kunt koppelen….
Google Analytics en Adwords koppelen
- Ga naar adwords.google.nl en meld je aan.
- Klik op het tabblad ‘hulpprogramma’s en analyse’ en klik vervolgens op ‘Google Analytics’.
- Je krijgt nu Google Analytics te zien. U klikt rechtsboven in de hoek op Beheerder.
- Selecteer vervolgens het Analytics account dat u wilt koppelen aan uw Adwords account.
- Ga naar het tabblad ‘Gegevensbronnen’ en klik op de button ‘Accounts koppelen’.
- Hier kunt u kiezen om de links handmatig te coderen of deze automatisch te laten coderen. Indien u niet wilt dat AdWords aangepaste URL’s maakt voor het bijhouden van verschillende advertenties kan u kiezen voor de optie ‘ik codeer mijn links handmatig’. Het automatisch coderen van de url’s is aan te bevelen om goed te kunnen meten welke marketingactiviteiten succes hebben.
- Vervolgens selecteert u het aantal profielen waaraan dit AdWords account gekoppeld dient te worden.
- Door op ‘Doorgaan’ te klikken wordt de koppeling opgeslagen!
Related Posts
Zoekmachine vriendelijke URLs in Joomla
In dit bericht willen wij u aangeven hoe u zelf zoekmachine vriendelijke URLs (of search engine friendly URLs) kunt creëeren voor Joomla 1.5. Deze URLs verbeteren de leesbaarheid van het webadres voor de...
Verschil tussen kliks en visits
Waarom komt het aantal kliks uit mijn banner-campagne niet overeen met het aantal gemeten visits in mijn Google Analytics interface? Deze vraag komt vaak voor binnen onze branche.. Om het verschil aan te...