Staat uw website nog niet bij de Google Maps vermeldingen? Hier kunt u nu iets aan doen! Maar hoe doet u dit? Het aanmelden kan via Google Places for Business. Bij het aanmelden van uw vermelding in Google Maps kan u een aantal punten meenemen waardoor uw vermelding hoger komt te staan dan andere bedrijven. Hieronder leggen wij een deel hiervan uit:
Titel
Google is met betrekking tot de titel streng. De titel moet namelijk de exacte bedrijfsnaam zijn.Je kunt hier met enige creativiteit van afwijken. Richtlijnen met betrekking tot het creëren van een titel voor Google Maps vindt u hier.
Een voorbeeld van een titel:
U heeft een schoonmakersbedrijf en bent gevestigd in Doesburg. Uw bedrijf heet “Piet Geluk”. U kan dan als titel gebruiken: “Schoonmakersbedrijf Piet Geluk Doesburg”.
Categorieën
Bij uw vermelding moet u een standaard categorie opgeven. De overige vier categorieën kunt u zelf bedenken. Hierbij moet u wel aan denken dat deze categorieën en zo hoog mogelijke relevantie hebben. Hier scoort u namelijk het best mee. U kunt bijvoorbeeld denken aan de belangrijke zoekwoorden van uw website.
Voorbeeld categorieën:
U heeft een schildersbedrijf in Rotterdam.
1= standaard; Schildersbedrijf
2= vrij; Schilderen Rotterdam
3= vrij; Binnen schilder Rotterdam
4= vrij; Buiten schilder Rotterdam
5= vrij; Huis schilder Rotterdam
Verbeter de positie van uw Vermelding
Voor het verbeteren van de positie van uw vermelding in Google Maps raden wij het aan om te zorgen voor goede recensies. Vraag tevreden klanten om een recensie te plaatsen bij uw Maps vermelding. Het toevoegen van foto’s kunnen ook een positieve invloed hebben.
Aanvullende details;
Merken en extra diensten kunnen ook invloed hebben op uw posities. Voorkom echter spammen, dit zal negatief kunnen uitpakken.
Vul alle velden zo goed mogelijk in en zorg voor recensies! Wanneer deze stappen goed worden uitgevoerd levert dit een goede bijdrage aan uw posities binnen Google.