Google Analytics is de zakelijke webanalyse oplossing die u als website beheerder het juiste inzicht verschaft in uw websiteverkeer en marketingeffectiviteit. Krachtige, flexibele en gemakkelijk te gebruiken functies stellen u in staat om uw verkeersgegevens op geheel nieuwe wijze weer te geven en te analyseren. U bent met Google Analytics beter voorbereid om advertenties te schrijven die beter getarget zijn. Dit om uw marketinginitiatieven te versterken en websites te maken die meer opleveren. Met Adwords kunt u adverteren op Google met uw bedrijf. Maar nu is echter de vraag hoe u deze kunt koppelen….
Google Analytics en Adwords koppelen
- Ga naar adwords.google.nl en meld je aan.
- Klik op het tabblad ‘hulpprogramma’s en analyse’ en klik vervolgens op ‘Google Analytics’.
- Je krijgt nu Google Analytics te zien. U klikt rechtsboven in de hoek op Beheerder.
- Selecteer vervolgens het Analytics account dat u wilt koppelen aan uw Adwords account.
- Ga naar het tabblad ‘Gegevensbronnen’ en klik op de button ‘Accounts koppelen’.
- Hier kunt u kiezen om de links handmatig te coderen of deze automatisch te laten coderen. Indien u niet wilt dat AdWords aangepaste URL’s maakt voor het bijhouden van verschillende advertenties kan u kiezen voor de optie ‘ik codeer mijn links handmatig’. Het automatisch coderen van de url’s is aan te bevelen om goed te kunnen meten welke marketingactiviteiten succes hebben.
- Vervolgens selecteert u het aantal profielen waaraan dit AdWords account gekoppeld dient te worden.
- Door op ‘Doorgaan’ te klikken wordt de koppeling opgeslagen!