Om het verschil uit te kunnen leggen tussen white hat en black hat SEO, is het nodig om de richtlijnen van Google met betrekking tot het proces van de zoekmachine optimalisatie te weten. Google heeft hierover een pagina gemaakt waarop overzichtelijk te vinden is welke zaken niet geoorloofd zijn bij het optimaliseren van je website en dus wat het verschil is tussen white hat en black hat SEO. Het is zeker aan te raden om deze pagina door te nemen als je bezig wilt houden met zoekmachine optimalisatie. In dit artikel zal er aandacht besteed worden aan het verschil tussen white hat en black hat SEO.
Verschillen tussen white hat en black hat SEO
In de praktijk komt het verschil tussen white hat en black hat SEO neer op het verschil tussen kwaliteit en puur toepassen van trucs om zoekmachines te beïnvloeden. Met kwaliteit wordt bedoeld dat de pagina’s van de website een toegevoegde waarde is voor bezoekers. Ondanks de richtlijnen van Google, blijft er toch altijd een grijs gebied bestaan als het gaat om zoekmachine optimalisatie. Dit grijze SEO gebied bevat maatregelen die geen toegevoegde waarde hebben voor potentiële bezoekers, maar toch bijdragen aan een betere positionering in de zoekresultaten.
Dit grijze gebied wordt door Google verkleint met updates van Panda en Pinguin. En hier slagen zij geleidelijk ook steeds beter in. Met oog op de toekomst is het dan ook altijd raadzaam alleen white hat technieken toe te passen. Als je aan de slag gaat met de optimalisatie van je website, dan moet je in je achterhoofd houden dat de werkzaamheden die je toepast een potentiële bezoeker van de website moet helpen bij het vinden van juiste en kwalitatief hoogstaande informatie.
Heb je vragen over de richtlijnen van Google of de werkmethode van Klopsoft Websites, neem dan contact op of kijk naar onze SEO Diensten.