Eerder deze week kon u hier een bericht over hoe u laadtijd van website pagina’s kunt meten. In dit bericht gaan wij verder met PageSpeed. Aan de hand van de suggesties die u krijgt, kan u verbeteringen aanbrengen die specifiek voor de desbetreffende pagina relevant zijn. Er wordt een uitleg versterkt over de wijze waarop u de suggesties op uw website kunt implementeren.
Vaak komt het voor dat er sprake is van webpagina’s, die over dynamische inhoud beschikt. Daarbij kan u denken aan advertenties die elke keer veranderen op het moment dat de pagina wordt geladen. Dat kan een reden zijn waarom de gegevens in in het rapport PageSpeed kan afwijken ten opzichte van de suggesties voor de pagina in Google Analytics.
Meet de resultaten na het verbeteren van de website snelheid
Nadat u de laadtijd van uw website heeft geoptimaliseerd, moet u nog de resultaten hiervan gaan meten. Hierbij kan u verschillende aspecten betrekken, bijvoorbeeld de verhouding tussen de laadtijd en het vertrekpercentage. Het bouncepercentage zal dan gedaald moeten zijn. Een ander aspect is de verhouding tussen de verbeterde laadtijd en de conversie van de website. Er kan gemeten worden of de snellere laadtijd ook daadwerkelijk zorgt voor een hogere conversie. Dit zijn slechts enkele variabelen waarbij u verschil zal moeten zien na het verbeteren van de snelheid van uw website en webpagina’s.
Een snelle laadtijd is niet alleen van belang voor SEO doeleinden. Ook heeft dit invloed op de tevredenheid van uw website bezoekers.