Social Media is een onmisbaar onderdeel geworden van een marketingstrategie. Voor het bekend maken van uw product of dienst heeft u via social media vaak een groter bereik. Maar niet ieder bedrijf weet gelijk hoe u hiermee aan de slag kan gaan. Klopsoft Websites geeft u graag enkele tips.
1. Blijf relevant voor uw doelgroep
U zult vast denken dat u wellicht op zo veel mogelijk verschillende platforms actief moet zijn. Hoe meer platforms u gebruikt, hoe sneller u zichtbaar bent voor potentiële klanten. U moet hierbij echter er wel aan denken dat u actief moet zijn. Hoe meer profielen u aanmaakt voor uw bedrijf, des te tijdrovender dit is om aan ieder platform regelmatig aandacht te besteden. Wij adviseren om eerst in te zetten op slechts één of twee social media kanalen te concentreren.
2. Welke kanalen passen bij uw bedrijf?
Voordat u zich aanmeld op allerlei social media, kunt u beter eerst uitzoeken waar uw doelgroep het actiefst is. Zo kan u Facebook goed inzetten als u een winkel bent begonnen en uw winkel via advertenties onder aandacht wil brengen in uw regio. Indien u bijvoorbeeld een adviseur bent, dan kunt u beter inzitten op LinkedIn.
3. Social Media is geen eenrichtingsverkeer
Social media is geen eenrichtingsverkeer. Dit is de belangrijkste regel om te onthouden. U moet openstaan voor eventuele conversaties met andere gebruikers. Dit kan inhouden dat u via social media bijvoorbeeld moet reageren op een klacht. Dergelijke openbare conversaties kunnen ook in uw voordeel werken.
4. Wees actief, blijf actief
Als u eenmaal begint aan social media, moet u ook actief blijven. Het managen van verschillende social media accounts kan steeds meer tijd in beslag nemen. Om te voorkomen dat u niet actief bent, raden wij aan om van tevoren een workflow op te stellen.