Het is alweer even geleden, het laatste bericht was in december 2019. De laatste tijd krijg ik veel vragen of je als kleine bedrijf een website nodig heeft. In dit bericht probeer ik toe te lichten waarom ik denk van wel.
Er zijn diverse redenen waarom een bedrijf – grote en kleine bedrijven – een website nodig heeft. De belangrijkste reden is natuurlijk dat je potentiële klanten verwachten dat je een website hebt als bedrijf. Men wil je kunnen opzoeken om informatie over je bedrijf, diensten of producten te kunnen lezen. Heb je geen website, dan ben je deze – digitale potentiële – klanten kwijt. Via Google komen ze wel bij een ander bedrijf uit, wat (ongeveer) hetzelfde kan bieden.
Een ander belangrijk aspect is dat je met een website het verhaal over je bedrijf bepaalt. Je hebt geen invloed op wat anderen over je bedrijf zeggen, maar wel wat je eigen verhaal is op je eigen website. Denk dan aan een bedrijfsblog. Een bedrijfsblog kan immers ondernemers helpen om de boodschap, missie en persoonlijkheid sneller voor hun doelgroep te krijgen dan gedrukte advertenties of brochures.
Met een website kan je ook 24/7 bereikbaar zijn voor verkoop (bij een webshop) of het geven van (uitgebreide) informatie over je diensten of producten als bedrijf. Zo kan je meer potentiële klanten bereiken dan alleen je eigen netwerk of andere – offline – communicatie middelen.
Tot slot kan het zijn dat je website naar voren komt in de zoekresultaten van Google. Dit is uiteraard afhankelijk van hoe je website geoptimaliseerd is. Als je geen website hebt, dan is de kans hierop nihil.
Heb je nog geen website voor je bedrijf? Neem dan even contact met Klopsoft Websites op. Ik help u graag op weg.