WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Investeren in social media monitoring & web analytics?
Klopsoft Websites / Google Analytics / Investeren in social media monitoring & web analytics?

In een recent onderzoek is er aangetoond dat marketeers in 2011 flink investeren in Social Media Monitoring en Web Analytics. Een ander hot topic blijft e-mail marketing software.

Social Media monitoring

Social Media montoring investeringen stijgen flink ten opzichte van 2010. Uit het onderzoek van Focus blijkt dat bijna een verdubbeling zichtbaar is. Deze ontwikkeling kan men niet vreemd noemen. Steeds meer mensen zijn social media actief gaan gebruiken en daarnaast zijn steeds meer bedrijven en merken te vinden op social media als Twitter, Facebook en bijvoorbeeld blogs. De tools om social media activiteit in kaart te brengen groeien ook steeds meer. Enkele mogelijkheden zijn monitoring van marketingcampagnes, merkanalyses, concurrentieanalyses, crisismonitoring, etc. Deze Social Media tools leveren inzichten in de merkbeleving maar ook serviceverlening van de organisatie.

Web analytics

Webanalytics zijn onmisbaar bij het meten van de marketing inspanningen op het internet. Geavanceerde web analytics staat op nummer twee als het gaat om investeringen voor dit jaar. Google Analytics is een goed voorbeeld van een web analytics tool. Deze wordt door veel bedrijven / organisaties ingezet, maar of het volledig benut wordt is nog vaak de vraag. Veel marketeers hebben zelf niet de kennis om alle statistieken om te zetten in inzichten. Het vereist specialistische kennis om alles volledig inzichtelijk te krijgen. Indien alles professioneel gekoppeld en ingericht is, ontstaat een goed inzicht in de ROI van diverse inspanningen.

E-mail marketing meest gewaardeerde marketingmiddel

Wat mij het meest opviel bij het doornemen van de resultaten van het onderzoek van Focus is dat e-mail marketing in het afgelopen jaar het meest gewaardeerde marketingmiddel is. Vooral onder B2B toepassingen geniet e-mail marketing een sterke populariteit. De hoge ROI wordt genoemd. Een e-mail wordt namelijk gezien als een goed middel om leads te halen uit nieuwe en bestaande relaties. Dit op basis van een lage drempel die een e-mail inschrijving biedt. Investeringen in e-mail marketing software staat dan ook als derde op de lijst van de marketeers.