WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Marketing; de 4 C’s
Klopsoft Websites / Internet Marketing / Marketing; de 4 C’s

Bij Marketing werd er altijd gesproken over de 5 P’s.De vijf P’s die stonden voor:

  1. De macht van de leveranciers;
  2. De macht van afnemers;
  3. De mate waarin substituten en complementaire goederen verkrijgbaar zijn;
  4. De dreiging van nieuwe toetreders tot de markt;
  5. De interne concurrentie van spelers op de markt.

Echter is de (digitale) wereld niet meer zoals deze was toen Porter ergens vorige eeuw zijn marketingprincipes op hing aan de vijf P’s. Vandaar een nieuw model met nieuwe uitgangspunten erbij. Met de 4 C’s krijgt u nieuwe mogelijkheden om potentiële klanten te vinden, te enthousiasmeren en te binden aan u als klant.

1. Content

Content, ofwel inhoud of informatie, is waarmee u uwpotentiële klanten iets van waarde probeert te geven of waarmee u uw eigen netwerk informeert met betrekking tot uw diensten. Content vervangt momenteel steeds meer de traditionele reclame boodschap, waar de meeste mensen het hebben gehad omdat ze geen waarde toevoegen.

Tip: Uw website moet altijd update zijn en uw content moet relevant zijn voor uw website, diensten. Als potentiële klanten vaak bellen of mailen om meer informatie, dan is uw content niet duidelijk, relevant of concreet genoeg.

2. Context

Informatie is er natuurlijk in overvloed, en het wordt steeds overvloediger. Uw informatie toegankelijk maken voor potentiële klanten op het moment dat zij daar behoefte aan hebben noemen we context. Als u dit niet goed voor elkaar hebt gaat uw content op in het totaal aan content, en valt het dus niet op.

Tip: Creëer context voor uw Content via Social Media

3. Connectie

Waarom twitteren er mensen over kopjes koffie? Omdat ze volgers hebben die dat leuk vinden en zich aangetrokken voelen tot deze wijze van communiceren. Deze bewuste twitteraar creëert dus connectie. Daarom schrijven mensen dus blogs, e-mailnieuwsbrieven en dergelijke.

Tip: Vraag u af hoe groot uw eigen connectie is. Bekijk hoeveel mensen terugkeren op uw website of blog.

4. Community

Is niet nieuw, die C is er altijd al geweest. Denk maar aan alle verenigingen en fanclubs die er al waren voor het internettijdperk. Het internet maakt het creëren van community wel meer en beter mogelijk. Van community is sprake als u een groep van fans of geïnteresseerden hebt die in interactie met u staan.

Tip: Ga actief de interactie met uw doelgroep aan, creëer een community met deze mensen.