WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Adverteren in je nieuwsoverzicht bij Facebook
Klopsoft Websites / Social Media / Adverteren in je nieuwsoverzicht bij Facebook

In december werd bekend gemaakt dat Facebook komt met de Facebook Timeline. Nu ligt er alweer een veradering op de loer. Facebook gaat in 2012 opnieuw advertenties plaatsen in het centrale gedeelte van de site; je nieuwsoverzicht.

Gesponsorde verslagen

Facebook advertenties zijn op dit moment zichtbaar in de rechter sidebar op de site. Gebruikers kunnen deze reclame weg klikken. In januari 2011 kwam Facebook met deze vorm van advertenties, de zogenoemde ‘gesponsorde verslagen’. In 2012 zal Facebook deze gesponsorde ads ook gaan plaatsen in je nieuwsoverzicht. Dit vergelijkbaar met de ‘promoted tweets’ van Twitter. Bij LinkedIn was in 2011 al de ‘social ads’, deze werden echter na verontwaardigde reacties van gebruikers zo aangepast dat er geen profielfoto’s meer te zien zijn.

Facebook pakt het voorzichtig aan

De introductie van gesponsorde verslagen in de newsfeed van de gebruiker wordt voorzichtig aangepast door Facebook. Gebruikers zullen alleen gesponsorde verslagen zien van pagina’s of gebruikers waarmee ze al verbonden zijn. Hierdoor is het wel mogelijk dat de gebruiker een dergelijk verslag vaker dan één keer op een dag krijgt te zien in hun nieuwsoverzicht. Facebook postte een enige tijd geleden bovenaan de gebruikerspagina’s een korte aankondiging van het advertentiebeleid van het bedrijf. Bekijk hieronder waarom Facebook het huidige advertentiebeleid heeft gekozen.
http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

Conclusie

Na de introductie van de Timeline heeft Facebook al de nodige kritiek mogen ontvangen. Het is daarom nu maar de vraag of deze verandering in het advertentiebeleid met positieve handen wordt ontvangen door de gebruikers. Wellicht wordt het net zo ontvangen als de promoted tweets van Twitter. Daarbij kwam er nauwelijks stof opwaaien ondat de vele hinder die het de actieve gebruiker zal opleveren. Laten we hopen voor Facebook dat het bij de gesponsorde verslagen ook zo het geval zal zijn, vooral omdat je alleen de verslagen zal zien als ze van vrienden afkomstig zijn. Het is afwachten…