Website Scan zonwering

Branche: zonwering
Pagerank: 2

Worden de juiste zoekwoorden ingezet op de website?

Om antwoord te geven op deze vraag, is er eerst onderzocht hoe de website scoort op vijf relevante zoekwoorden. Uit dit onderzoek blijkt dat de website op het zoekwoord “zonwering veranda” een top 10 positie heeft behaald in de zoekresultaten van Google. In dit geval gaat het om een landelijke zoekwoord, het is echter ook mogelijk om lokaal vindbaar te worden. Hierbij is er gekozen voor de vestigingslocatie van het bedrijf; Arnhem.

Uit lokaal onderzoek blijkt dat de website enkel positie heeft op het zoekwoord: “zonwering veranda arnhem”. Met dit zoekwoord heeft de website een top 20 positie. Zoekwoorden als zonwering, zonwering doek, windscherm hebben zowel landelijk als lokaal geen positie in de top 100 van de resultaten van Google.

De techniek van de website

Door Google zijn er in totaal 1.110 pagina’s geïndexeerd.

Titel
De pagina’s hebben allemaal wel een unieke titel. Echter zijn enkele wel te lang voor de zoekmachine.

Descriptions
Op de website zijn geen descriptions ingevuld. Doordat deze niet ingevuld zijn, haalt de spider van de zoekmachine Google zelf tekst van de webpagina af die ingezet wordt in de zoekresultaten. Wanneer u deze wel invult, bepaalt u wat de geïnteresseerde ziet en triggert om uw website te bezoeken.

Keywords
Voor Google hoeven meta keywords niet meer ingevuld te worden. Dit is meer gericht op de beheerder van de website. Voor deze website zijn er geen keywords ingezet.

-tag
De headings worden op de website goed ingezet. Voor de optimalisatie is het echter belangrijk dat hierin de relevante zoekwoorden worden in opgenomen. Bij product pagina’s hoeft dit niet.

Op de homepagina staat dit in de huidige headings:
H1: De tekst In de schaduw is de zon het mooiste!
H2: Welkom bij bedrijfsnaam

De h3 wordt meerdere keren ingezet op de homepagina. Hieronder een voorbeeld ervan:
H3: Nieuw ! onze waterdichte zonnezeilen voor o.a. evenementen, beachclubs , promotie doeleinden en met uw logo geborduurd !

Image alt
96% van de afbeeldingen op de website heeft een omschrijving in de alt van de afbeelding staan in de code. Dit is goed.

Google Analytics
Analytics is geïnstalleerd. Houd hierbij wel in de gaten dat er i.v.m. de cookiewet er volgens de huidige wet hier toestemming voor gevraagd zou moeten worden.

Linkpopulariteit

Zoals al eerder genoemd, heeft de website een pagerank van 2. De website heeft in totaal 14.121 links naar de website toe. Deze komen echter van 21 verschillende websites.

Call to action

De website is in feite een webshop. Het onderscheid tussen de informatie en de webshop is duidelijk te zien in het menu aan de linkerkant van de website. Op de homepagina staat de content van het blok “Nieuwe klanten: Snel wegwijs in de shop”. Handiger zou kunnen zijn om enkele belangrijke links hiervan op de andere pagina’s in de sidebar te plaatsen. Met sidebar wordt bedoeld het deel waarin nu de winkelwagen staat.

Google

You may also like