WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Website Scan fysiotherapie
Klopsoft Websites / Website Scans / Website Scan fysiotherapie
Gratis Website Scan

Branche: fysiotherapie praktijk
Pagerank: 1

Worden de juiste zoekwoorden ingezet op de website?

Om antwoord te geven op deze vraag, is er eerst onderzocht hoe de website scoort op vijf relevante zoekwoorden. Uit dit onderzoek blijkt dat de website op het zoekwoord “fysiotherapie Arnhem” een top 10 positie heeft behaald in de zoekresultaten van Google.

Andere zoekwoorden als “fysio Arnhem” en “Fysiotherapeut Arnhem” hebben een top 10-20 positie behaald. Echter een van de specialiteiten van de praktijk, “Osteopathie Arnhem”, heeft nog geen enkele positie.

De techniek van de website

Door Google zijn er in totaal 22 pagina’s geïndexeerd.

Titel
De pagina’s hebben allemaal wel een unieke titel. Echter ontbreekt de bedrijfsnaam in de titels van de pagina’s. Een voorbeeld is de pagina Praktijk. Deze heeft als titel op dit moment: “Praktijk”. Als hier de bedrijfsnaam wordt toegevoegd dan zal de titel als volgt zijn: “Praktijk | Bedrijfsnaam”.

Descriptions
Bij de homepagina is de meta description correct ingevuld. Echter geldt dit niet voor de andere pagina’s. Bij de andere pagina’s is geen description ingevuld. Hierdoor haalt de spider van de zoekmachine zelf tekst van de webpagina af die ingezet wordt in de zoekresultaten. Wanneer u deze wel invult, bepaalt u wat de geïnteresseerde ziet en triggert om uw website te bezoeken.

Keywords
Voor Google hoeven meta keywords niet meer ingevuld te worden. Dit is meer gericht op de beheerder van de website. Voor deze website zijn er keywords ingezet.

-tag
Op de homepagina wordt er geen gebruik gemaakt van de h1-tag. De kopjes “Specialiteit”, “Tarieven en verzekeringen” en “Samengevat” hebben de h2-tag.

Op de diepliggende pagina, bijvoorbeeld de Praktijk pagina, heeft de titel van de pagina de h2-tag. De h1-tag en de h3-tag worden niet gebruikt op de website.

Voor de optimalisatie is het van belang dat de relevante zoekwoorden worden opgenomen in de h1-tag, h2-tag en de h3-tag. De h3-tag zou eventueel mogen ontbreken. De h1-tag zal gebruikt moeten worden als de titel van de pagina.

Image alt
92% van de afbeeldingen op de website heeft een omschrijving in de alt van de afbeelding staan in de code. Dit is goed.

Google Analytics
Analytics is niet geïnstalleerd.

Linkpopulariteit

Zoals al eerder genoemd, heeft de website een pagerank van 1. De website heeft in totaal 28 links naar de website toe. Deze komen echter van 5 verschillende websites.

Call to action

De verwachte call to action bij deze website is de conversie van “Afspraak maken”. Een afspraak maken doet men door te bellen naar het telefoonnummer. Dit telefoonnummer staat op elke pagina van de website. Hierdoor is de call to action duidelijk aanwezig.

Een andere call to action is het sturen van een e-mail. Dit is nu aangegeven met de tekst “Voor meer informatie kunt ook altijd mailen naar” op de contactpagina. Voor de call to action is het beter om een contactformulier op uw website te hebben.

Google