WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Zoekmachine Adverteren (SEA)
Klopsoft Websites / Zoekmachine Adverteren / Zoekmachine Adverteren (SEA)

Een van de diensten van Klopsoft Websites is het Search Engine Optimalization (SEO), oftewel zoekmachine optimalisatie. Daarnaast is er ook Zoekmachine adverteren (SEA). Hiermee wordt bedoeld het betaald adverteren in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Dit is een effectieve en gemakkelijke manier om meer gerichte verkeer binnen te krijgen op uw website en daardoor uw omzet en winst te verhogen.

Bij zoekmachine adverteren betaalt u pas als er op uw advertentie wordt geklikt. U kunt zich direct aanmelden voor deze vorm van adverteren in Google: Google Adwords.

Google Adwords

Goog Adwords is het CPC (cost per click) / advertentieprogramma van Google, waarmee u snel en makkelijk online kunt adverteren. Het is een vrij gemakkelijk systeem waarmee snelle, meetbare resultaten te boeken zijn. Het opzetten, optimaliseren en beheren van een goede campagne is echter een specialisme en kan veel tijd in beslag nemen.

Voordelen Zoekmachine Adverteren

De voordelen van online adverteren met Google AdWords zijn:

  • U bepaalt zelf uw budget en u betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt en uw website bezoekt. Dit budget kan hoog oplopen als dit niet correct ingesteld is.
  • Uw bedrijf wordt nog vaker gevonden op Google door klanten die al in uw producten ge├»nteresseerd zijn.
  • U kunt uw advertenties en budget aanpassen totdat u de gewenste resultaten heeft bereikt.

Nadelen Zoekmachine Adverteren

De nadelen van online adverteren met Google Adwords zijn onder andere:

  • Adwords advertenties kosten geld, elke keer als er iemand op uw advertentie klikt.
  • Door het “biedsysteem” achter Google Adwords kunnen kliks voor bepaalde zoektermen erg duur worden, soms wel enkele euro’s per klik.
  • Ondeskundig gebruik kan leiden tot hoge kosten, bijvoorbeeld door generieke, dure zoektermen met onvoldoende rendement.
  • Geen blijvend effect. Zodra u het budget stopzet, bent u ook niet meer vindbaar via Google.