WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Invloed Social Media op SEO
Klopsoft Websites / Social Media / Invloed Social Media op SEO

Door de opkomst van sociale netwerken speelt social media een steeds grotere rol met betrekking tot de zoekmachine optimalisatie van je website. De inzet van de social media kanalen is dan ook een belangrijke factor voor de optimalisatie voor zoekmachine. Social media kanalen als Facebook, Google Plus, Twitter, et cetera. De social mediakanalen spelen steeds meer een rol bij het bepalen van bijvoorbeeld de waarde van content. Om in te gaan op Facebook, het aantal likes en het delen van informatie zijn hierbij de indicatoren die daarvoor gebruikt kunnen worden.

Google Plus is, wat betreft het inzetten van social media voor SEO, nog altijd in opkomst en wordt steeds belangrijker ten aanzien van de vindbaarheid en hoge positie in de zoekmachine. Google is immers de grootste zoekmachine en gebruikt onder meer de informatie van Google Plus als rankingfactor om de positie in de zoekmachine te bepalen. Zoekmachines gebruiken robots en content op een website, maar hiermee kunnen zij deze niet volledig op waarde schatten. Daarvoor zijn ook andere factoren van belang, zoals inkomende backlinks, autoriteit en populariteit. Dit is onder andere te herleiden aan de reacties op social netwerken.

Bij het bepalen van de posities in de zoekmachine wordt door Google steeds vaker gekeken naar wat anderen van jouw product ofwel bedrijf vinden. Dat komt onder andere doordat content een hogere waarde toegekend heeft gekregen voor de positie in de zoekmachines. De zoekmachine wil dat bezoekers waardevolle zoekresultaten krijgt als zij op een bepaalde zoekopdracht invoeren bij Google Zoeken. Zoals reeds eerder gezegd, bepaalt Google de waarde van content door middel van sociale netwerken.

Het delen van nieuwe content via social media

Als je nieuwe content op bijvoorbeeld je blog hebt geplaatst, is het aan te raden om de link op te nemen in een tweet op Twitter. Dit zal ervoor zorgen dat de robot van Google direct langskomt om de inhoud te detecteren. Door het delen van de link via social media, in dit geval een tweet, leidt tot een snelle opname van de nieuwe content pagina in de zoekmachine.

De conclusie die je hierbij kan trekken is dat de invloed van social media op SEO steeds groter wordt. De reacties van gebruikers van de social media worden dan ook meegenomen als signaal voor het bepalen van de populariteit en autoriteit van een website.