WeCreativez WhatsApp Support
Klopsoft Websites helpt u graag met uw vragen m.b.t. uw website, vindbaarheid of andere internet marketing gerelateerde onderwerpen
Organische versus betaalde zoekresultaten
Klopsoft Websites / Zoekmachine Adverteren / Organische versus betaalde zoekresultaten

organische-vs-betaalde-zoekresultatenOnline marketing begint met het maken van een website voor de winkel of bedrijf. Je wilt natuurlijk dat er voldoende bezoekers op de website komen, maar hoe kan je je website op de eerste pagina in de zoekresultaten van Goog krijgen?

Je doelgroep kan op zoek gaan via Google naar jouw dienst of product. De desbetreffende webpagina kan dan in principe weergegeven worden op twee plaatsen, in de organische zoekresultaten of door middel van betaalde zoekresultaten op Google. In de afbeelding hiernaast is te zien wat nu van de zoekresultaten organisch is en wat deel betaalde.

Organische zoekresultaten (SEO)

Organische zoekresultaten worden weergegeven onder de betaalde advertenties. Voor het verkrijgen van een positie op de eerste pagina van de organische zoekresultaten zal de website geoptimaliseerd moeten worden op relevante zoekwoorden. Het primaire doel van Google is om gebruikers de meest relevante inhoud van de hoogste kwaliteit te tonen die gerelateerd is aan de zoekopdracht.

Voordelen:

  • SEO zorgt ervoor dat de website of desbetreffende webpagina gratis in de zoekresultaten verschijnt. Indien je een internet marketing bureau hiervoor inschakelt, dient je de werkzaamheden van het bedrijf te betalen.
  • Het effect van een SEO campagne en de inspanning zal een zeer lange tijd duren

Nadelen:

  • Optimalisatie van een website is een langdurige, voortdurende activiteit
  • De resultaten van inspanningen voor een SEO campagne kan enige tijd in beslag nemen. Dit omdat je niet weet wanneer de spider van Google de website indexeert.
  • Er moet regelmatig de campagne bijgewerkt worden om posities te behouden en tevens te verbeteren.

Betaalde zoekresultaten (Adwords)

De betaalde zoekresultaten worden op Google weergegeven in de eerste 3 posities, langs de rechterkant van de zoekresultaten en soms ook aan de onderkant van de pagina. Betaalde zoekresultaten verloopt via Google Adwords. De betaling hiervan is PPC (Pay per Click).

Voordelen:

  • Direct na starten van de betaalde campagne ben je te vinden in de betaalde zoekresultaten.
  • Je betaalt enkel de internet bezoekers die op de zoekresultaat hebben geklikt om je website te gaan.
  • Door te adverteren op Google, krijg je mensen die op zoek zijn naar het desbetreffende product / dienst.

Nadelen:

  • De kosten per klik kunnen hoog oplopen als het gaat om algemene zoekwoorden of zoekwoorden met een hoge concurrentie.
  • De betaalde zoekresultaten verdwijnen direct na stopzetten campagne of dagbudget op is.
  • Doordat zoekresultaten verdwijnen bij stoppen campagne, loop je waardevolle bezoekers mis.

Welke procedure kies jij?

Klopsoft Websites is geïnteresseerd in de ervaringen en meningen van anderen met betrekking tot organische en betaalde zoekresultaten. Deel jouw ervaringen en meningen op onze Facebook pagina. Of reageer hieronder door middel van een reactie.